Page 54 - שרית גיטליס, ספר דיגיטלי-אתר הדירה
P. 54

‫נקודות מגע‪:‬‬
            ‫תכנון ועיצוב‬
   ‫אצטדיון פתח תקווה‬

‫בפרויקט זה‪ ,‬נוצר חיבור בין שלושת המרכיבים העיקריים במשחק‬
‫הכדורגל‪ -‬גוף השחקן‪ ,‬הכדור וחללי האצטדיון השונים‪ .‬נקודות‬
‫מפגש אלו קיבלו מקום ברכיבים השונים של החלל כגון הקירות‪,‬‬
‫הרצפה‪ ,‬הריהוט ועוד‪ .‬הקונספט אשר נבחר היה ביטוי אותו "הד"‬
‫שמותיר הכדור באלמנט בו הוא פוגע‪ .‬ההד נוכח באופן צורני על‬
‫ידי שינוי בחומר או בצבע במקום בו כביכול "פוגע" הכדור‪ .‬מנעד‬
‫הצבעים שנבחר עבור הפרויקט כלל צבעים נעימים ורגועים כמו‬
‫לבן ועץ אלון טבעי אשר שולבו לעיתים עם גווני הצבע הכחול‬
‫שמייצג את נבחרות הכדורגל של פתח תקווה‪ .‬הצבעוניות שנבחרה‬
‫הותאמה גם לפריטי הריהוט ולעיצוב הגרפי על גבי הקירות ‪ .‬כלל‬
‫האצטדיון תוכנן עם קו נקי ומודרני אשר השתלב עם המבנה‬

                                                        ‫הבטוני המרשים‪.‬‬

‫הדלפקים ותאי ההלבשה של השחקנים עוצבו כדיאלוג בין שני‬
‫חומרים ‪,‬צבעים ואיזור פגיעת הכדור בהם יוצג בעזרת חומר או‬
‫צבע חדש‪ .‬קומת המנהלה עוצבה בקו נקי עם זרקור על משרד‬
‫המנהל שבו שולב ריהוט גבוה ושינוים קלים בקונספט הכללי‪.‬‬
‫בחלל מסיבת העיתונאים עוצב חלק מהדלפק עם מעין כתם‬
‫הממשיך אל קירו האחורי ומבטא את הדף הכדור‪ .‬בנוסף‪ ,‬ניתן דגש‬
‫על שימוש בעיצוב גרפי המדגים תחושת תנועה ודינמיות וברמה‬
‫הפונקציונלית הוקמה במה אחורית למיקום מצלמות השידור‬
‫והושאר מקום מרכזי פנוי ללוח קרדיטים‪ .‬במלתחות השחקנים‬
‫אשר מכילים תאי הלבשה פרטיים ותאי כביסה מרכזיים זוקק‬
‫הקונספט אל הרהיט המרכזי וקיר החדר קיבל מספר מכות כדור‬
‫אשר השאירו חותם בצבעי עץ אלון בעוד שחלקו של הרהיט נותר‬
‫בלבן‪ .‬בין כל תא הוכנסה מחיצת זכוכית המעניקה פרטיות אך גם‬

     ‫מותירה אפשרות לתקשורת בין השחקנים בעת השימוש בתא‪.‬‬

‫מסדרון המנהלה הוקדש לתצוגת תמונות כדורגל היסטוריות של‬
‫קבוצות פתח תקווה בקו אחיד ומסודר‪ .‬לעומתו‪ ,‬במסדרון מנויי‬
‫הזהב שובצו אילוסטרציות כחולות הלקוחות ממשחקי הכדורגל‬
‫ויוצרות תנועה המובילה אל התאים הפרטיים ואל המזנון‪.‬בקומת‬
‫לובי הקהל‪ ,‬אשר הינה חלל פתוחבגובה של כ‪ 8-‬מטר וממוקמת‬
‫בנוף של קירות אפורים רבים‪ ,‬הותקנו לוחות אלומיניום שעל גבם‬
‫מודפסת תמונת ענק של שחקן העבר נחום סטלמך וגם כאן נשמרה‬

                         ‫הצבעוניות במנעד הנע על אפורים וכחולים‪.‬‬

‫קו נקי ומודרני נוכח בכל חללי האצטדיון‬

                                       ‫‪54‬‬
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59